Samfund

Fejl hos MobilePay betyder, at tusindvis af danskere har betalt to gange

Fejlen har ramt flere tusinde danskere.

En fejl hos en leverandør til MobilePay betyder, at nogle brugere har betalt to gange for nogle transaktioner.

Problemet begyndte i mandags og har ramt flere tusinde danske brugere.

Det skriver MobilePay i et opslag på Facebook.

Problemet skyldes en fejl hos MobilePays nordiske leverandør, som forsøger at løse problemet hen over natten.

- Vi undersøger sagen for fuld kraft og vil sørge for, at alle brugere får deres penge tilbage, skriver de i opslaget.

Hvornår man vil få sine penge tilbage afhænger blandt andet af, hvilket type betalingskort man har knyttet til sin MobilePay-konto, oplyser MobilePay.

Det afhænger blandt andet af, hvilken type betalingskort man har knyttet til sin MobilePay-konto, og hvilken udsteder man har fået sit kort fra.

Der var sidste år 335 millioner overførsler med MobilePay. Der blev samlet overført 125 milliarder kroner gennem betalingsplatformen.

MobilePay så dagens lys i 2013. Det er ejet af Danske Bank.