Vejrdækning er blevet ren underholdning, mener chefredaktør på Berlingske

Oven på en uge med mediedækning af storm, orkan og blæst var vejret til debat i dagens udgave af Presselogen.

​Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, var klar i sin dom: Det er blevet ren underholdning.

Onsdag den 13. september kl. 17.38 gik TV 2 NEWS i breaking, da den første september-storm i 27 år ramte Lolland og senere flere dele af Danmark. I en time og 45 minutter var nyhedskanalen klædt i gult. TV 2s vejrvært Peter Tanev dækkede stormen det meste af eftermiddagen og aftenen, og bl.a. den dækning var til debat i dagens udgave af Presselogen.

- Det er jo næsten morsomt, men informationsværdien i at sende talrige reportere ud i middelsvære storme i Danmark er jo reelt lille. Jeg synes faktisk selv, det er ret hyggeligt, når en orkan trækker ind over. Så står jeg derhjemme og laver stormgryde og ser tv. Det er jo underholdning, men ikke noget, der bibringer seerne særlig informationsværdi. Oftest er det jo hjemme på redaktionerne, man har overblikket, sagde Tom Jensen, chefredaktør for Berlingske i Presselogen.

Men TV 2 NEWS’ chefredaktør var ikke enig i den kritik.

- Vejret er fascinerende. Vi bor i Danmark. Vejret i Danmark påvirker os. Det interesserer os, om vi kan komme med togene næste morgen, og om husene flyver om ørerne på os. I denne her storm var det jo faktisk sådan, at der var en masse mennesker, der ikke kunne komme på arbejde næste dag. Og det er jo usædvanligt, at der er en storm på det her tidspunkt, lød svaret fra Ulla Pors, chefredaktør for TV 2 NEWS.

Afstemning

Se hele Presselogen på TV 2 Play