Stefan får YouSee-regninger til Christina: - De har slet ikke styr på noget
Stefan Flindt Thilemann er en af de YouSee-kunder, der er træt af selskabet. Nu overvejer han at findet et nyt.
- Der er ikke styr på noget.
Sådan siger Stefan Flindt Thilemann fra Padborg. Han er blot en af de mange YouSee-kunder, der har henvendt sig til TV 2 efter YouSee søndag aften sendte et brev ud til deres kunder, hvor selskabet sagde undskyld for det nedbrud, der betød at op mod en million danskere måtte undvære Dronning Margrethes årlige tale nytårsaften.
Han var selv hos sin eks-svigermor nytårsaften, hvor man skulle have set nytårstalen - men som i så mange andre danske hjem blev det ikke til noget.
Den mail, Stefan Flindt Thilemann modtog søndag aften, var adresseret til en Christina, men han kender ikke nogen, der hedder Christina, fortæller han.
- Jeg får også tit regninger, som er adresseret til Christina. Der er ikke styr på noget, og nu overvejer jeg at skifte til et andet selskab, siger Stefan Flindt Thilemann.
TV 2 har kendskab til flere tilfælde, hvor YouSee-kunder har fået mails med en undskyldning, som var adresseret til et andet navn. Blandt andet blev nedenstående mail send til en Thomas. 'Hej Bjarne', står der indledningsvist.
En lang række YouSee-kunder skriver til TV 2, at de overhovedet ikke har fået noget mail med en undskyldning selvom de er YouSee-kunder og blev ramt af det voldsomme YouSee-nedbrud lørdag, der startede klokken 16.30 og på skrivende tidspunkt er løst for 'lidt over 99 procent' af kunderne.
- Vi havde nedbrud, hele aftenen, men har ikke modtaget en mail, skriver Claus Holm Hansen, og han er blot en af de mange YouSee-kunder, der skriver til TV 2, at de ikke har fået nogen maili med undskyldning og løfte om en kompensation i form af underholdning fra YouSee.
'Der er gået noget galt'
Ved 22,40-tiden søndag aften havde TV 2 i løbet af en time modtaget 17 mails fra seere, der skrev at de ikke havde fået nogen mail fra YouSee selv om de oplevede nedbrud.
YouSees pressemedarbejder siger til TV 2, at et teknisk team i morgen vil se på, hvorfor nogen har modtaget mails med forkerte navne eller slet ikke modtaget mail om kompensation.
- Jeg vurderer, at der er tale om et par tusinde, der har fået forkert mail ud af en million. Det ser ud til, at der er gået noget galt i registreringen, men om det er fra vores side eller fra kundens side er usikkert. Det vil vores teknikere kigge på i morgen, siger Poul Rasmussen, der er pressemedarbejder hos YouSee.
På YouSees Facebook-side var raseriet stort blandt kunderne i går, da nedbruddet skete.
YouSees Facebookside kogte over med kommentarer, efter selskabets mange kunder blev mødt af en sort skærm på to store tv-dage: 31. december og 1. januar.
- Nej nej nej, for f........ Lige når vi skal til at høre den årlige nytårstale fra vores egen dronning. Elendige klamphuggere, lusede amatører, skidesprældere, skvat, pjok, socialdemokrater, skriver.en utilfreds bruger på bedste Olsen Banden-maner.
Lotte von Elling har høstet flest likes - 2.943 - for sin kommentar med dette alternative forslag.
- DSB skal betale bøder, når deres tog ikke kører til tiden. Er det ikke på tide, at YouSee også bliver pålagt bøder, hver gang de laver sort skærm?
Omkring 1,2 millioner danskere er kunder hos YouSee, og langt hovedparten har være ramt af nedbruddet, der begyndte lørdag klokken 16.30.
YouSee har søndag udtalt, at de ville komme med en kompensation, men dette er det nærmeste, de kommer svaret.
Gik du glip af dronningens nytårstale kan du se den her.
I dag var det statsminister Lars Løkke Rasmussens tur til at holde tale. Herunder er højdepunkterne.
Du velkommen til at kontakte TV 2 via 1234@tv2.dk, hvis du også har oplevet at få mails, der ikke var til dig fra YouSee.