Samfund

Post Danmark har problemer med kundetilfredshed

Post Danmark ligger på sidstepladsen i Europa, når det gælder kundetilfredshed, skriver Børsen.

Det fremgår ifølge avisen, af Trafikstyrelsens seneste analyse af postmarkedet i Danmark.

- Post Danmark ligger meget lavt i tilfredshed sammen med Posten A/B Sverige og blandt andet Polen, der alle kun scorer 70-71 procent i tilfredshed, hvilket er de laveste blandt de undersøgte lande. Stort set alle andre lande scorer over 85 procent og en række ligger over 90 procent, hedder det i rapporten fra Trafikstyrelsen.

Hos Post Danmark kan kommunikationschef Morten O. Nielsen slet ikke genkende det billede, rapporten tegner af tilfredsheden med Post Danmark.

I en mail til Tv2.dk anfægter han både metoden for sammenligningen og tolkningen af resultatet.

“Jeg kan ikke genkende den måde at gøre det op på. IPC har forkastet den måde at gøre det op på, men altså, når alt det er sagt, så er vi ekstremt fokuserede på at have tilfredse kunder. For det er det, vi skal leve af,” siger han med henvisning til den internationale brancheorganisationen International Post Corporation, IPC.

Ifølge Morten O. Nielsen er indekstallet 71 udtryk for en god kundetilfredshed og ikke, som rapporten anfører, en lav tilfredshed