VM-stjerner trodser forbud mod hovedtelefoner

16x9

<p><em>Foto: <a href="http://instagram.com/p/pWwQlJHJLj/#" target="_blank">Beats Instagramsfeed</a></em></p>

Foto: Beats Instagramsfeed

Stjerner som brasilianske Neymar, Englands Wayne Rooney og Suarez er alle set med de ikoniske Beats-hovedtelefoner på ørene, når de er steget af spillerbussen eller taget til træning her under VM i Brasilien.

Det er på trods af, at FIFA har forbudt spillerne at bruge andre sponsorater og produkter end dem der er aftalt, når de er på banen eller til de officielle VM-medieevents. Men så har spillerne blot brugt Beats-hovedtelefoner på andre tidspunkter, og når de holder den smule fri, som et hektisk VM nu måtte tillade.

LÆS OGSÅ: Fem apps der gør VM-oplevelsen bedre

Imens har Sony betalt en stor sum penge for at få en del af VM-sponsoratet, der blandt andet betyder, at alle VM-deltagere har fået udleveret et par gratis hovedtelefoner. Og det er dem, de skal bruge, når det er officielt. Men det kan være det allerede er en tabt kamp for Sony og de andre betalende kunder. 

Forbuddet kan være en fordel

Marketingseksperter mener nemlig, at forbuddet mod Beats, kan være en god ting for det nu Apple-ejede selskab:

- Når fans ser VM-atleter iført Beats i deres privattid, efter eget valg,  har det lige så meget indflydelse, som at se dem snøre deres Adidas[sko] eller nippe til en sponsoreret drik. Måske mere, faktisk - Beats er ikke en sponsor, så budskabet er mere autentisk og troværdig, slår Ellen Petry Leanse fast til Reuters. Hun er marketingsekspert og har tidligere arbejdet for både Apple og Google. 

LÆS OGSÅ: Apple kan købe Beats: Det største Apple-køb nogensinde

Beats, der indtil for nylig, blev ejet af blandt andet rapperen Dr. Dre blev købt af Apple for en sum af hele 3 milliarder dollar.

Beats har tidligere gjort samme nummer under OL 2012 i London, hvor Beats-repræsentanter blev set udlevere deres hovedtelefoner til atleter på trods af at det var Panasonic, der havde den aftale. 

Beats sendte også kort før VM en video ud på Youtube med stjerner som Neymar, Robin Van Persie og Mario Goetze. Den hedder ’The Game Before the Game’, og er i skrivende stund blevet set mere end 10,6 millioner gange.  

Hvad synes du om "stuntet"?

Kilde: The Verge