Danske Bank taber pÄ loyalitet

16x9

Danske Bank taber terrÊn, nÄr det gÊlder kundernes loyalitet overfor banken

Danske Banks ordfÞrende direktÞr, Peter Straarup, efterlader en bank, der har fejlet pÄ et af sine vigtigste satsningsomrÄder. Det skriver Morgenavisen Jyllands­Posten.

En ny undersÞgelse fra Loyalty Group viser, at banken fortsat taber terrÊn, nÄr det gÊlder kundeloyalitet.

Det sker samtidig med, at de Þvrige store banker gÄr frem.

Dermed ender Danske Bank pÄ sidstepladsen efter Nykredit, mens Sydbank ligger bedst blandt de store banker, nÄr det gÊlder kundeloyalitet, skarpt forfulgt af Nordea.

Mindre banker klarer sig bedst
Det er gruppen af mindre banker, som klarer sig bedst, viser undersĂžgelsen.

SeniorrÄdgiver Mikkel Korntved fra Loyalty Group pÄpeger, at udskiftningen i toppen af Danske Bank, kan vÊre med til at rykke banken ud af, at den igen og igen i forskellige undersÞgelser ligger med den ringeste kundetilfredshed og loyalitet blandt landets banker:

"Peter Straarup har om nogen vÊret synonym med Danske Bank. Derfor kan hans afgang betyde, at man kan sende et helt andet signal fra toppen af banken. Det kan vi af gode grunde ikke se endnu," siger han til Jyllands­Posten.

Eivind Kolding pÄ vej
Efter knap 44 Ă„r i Danske Bank trĂŠkker den 60-Ă„rige Peter Straarup sig og aflĂžses i disse dage som ordfĂžrende direktĂžr af Maersk Lines topchef Eivind Kolding.

Han har siddet i bankens bestyrelse siden 2001 og var fra februar til december i fjor Danske Banks bestyrelsesformand.