Business

Jesper Nielsen mister sin tro væbner til Tommy Ahlers

Jesper Nielsen, kendt som Kasi-Jesper, må for anden gang sige farvel til sin mest betroede medarbejder, da serieiværksætter Tommy Ahlers har hentet hans marketingsdirektør.

Jesper 'Kasi' Nielsen har lige fået gang i sit nye eventyr Amazing Jewelry, men må se sin loyale kommunikationsdirektør forlade smykkeselskabet.

Smykke-entreprenør Jesper Nielsen har mere end almindelig fart på sit forretningsliv, men opbygningen af Amazing Jewelry bliver uden hans faste støtte, kommunikationsdirektør Steen Laursen.

Han skal i stedet være ansvarlig for kommunikation og branding i esportsatningen RFRSH Entertainment, der har makkerparret Tommy Ahlers og Nikolaj Nyholm bag sig samt en nylig kapitalindsprøjtning på 200 millioner kroner.

Jesper Nielsen tog Steen Laursen med sig, da han brød med sin tidligere iværksætterdrøm Endless Jewelry, der efterfølgende er gået konkurs. Steen Laursen er den eneste uden for familien, der har fulgt med erhvervsmanden fra projekt til projekt.

- At jeg skifter efter et år og på et tidspunkt, hvor Amazing er klar til næste skridt, skal absolut ikke ses som et fravalg, siger Steen Laursen.

Afviser at smække med døren

Han er dukket op, hver gang Jesper Nielsen efter at have skabt formuen i Pandora har kastet sig over nye ting. Det gælder både millionsponsoratet af Brøndby IF og håndboldklubben AG København. Grunden til opsigelsen fra Amazing Jewelry skyldes dog ikke kurrer på tråden.

- Jeg har primært arbejdet med nogle voldsomt interessante projekter, som Jesper og hans familie har stået bag. Det har dog altid været de personlige og professionelle udfordringer, der har trukket, og sådan er det også i dag. Men Jesper og jeg er på god fod, hvis det er det, du tænker på, siger Steen Laursen.

Han har før prøvet at sige op over for Jesper Nielsen, men i Endless fulgte stifteren hurtigt efter, og derfor lignede det aldrig et brud, der var tænkt til at vare ved. Men det er anderledes denne gang, lyder det fra Steen Laursen, der har haft nok at se til med Jesper Nielsens meget offensive stil både på personligt og professionelt plan.

Esport ventes at overhale basketball

Ud over Nikolaj Nyholm som administrerende direktør for RFRSH Entertainment kommer han til at arbejde sammen med en gammel kending, kommerciel direktør Jordi Roig, som Steen Laursen har arbejdet med brandopbygning sammen med i blandt andet Brøndby IF og AG København.

Gnisten i øjet er blevet tændt ved esportens buldrende vækst i et marked og en sport, hvor Steen Laursen kan få øje på et stort uopdyrket potentiale med en forventet fanbase på over 500 millioner kroner i 2020.

- Da jeg blev præsenteret for organisationen og ambitionerne i RFRSH og perspektiverne i sporten, var der selvfølgelig en masse spørgsmål, men jeg fik hurtigt fjernet enhver tvivl. Konkurrencen er og bliver knaldhård, men der er ikke mange, der vil kunne matche vores setup hverken sportsligt, kommercielt eller mediemæssigt, lyder det selvsikkert fra den nye branding-kriger.