Business

Snart kan du lave din egen burger: McDonalds bruger millioner på ansigtsløftning af restauranter

MdDonalds Danmark kaster et trecifret millionbeløb ind i kampen om kunderne. Samtlige restauranter skal redesignes inden udgangen af 2017.

Burgerkæden McDonalds skal have et ansigtsløft i løbet af det næste år. Et trecifret millionbeløb skal ændre både design og det velkendte koncept af de 89 restauranter, som kæden har i Danmark.

Det skriver Berlingske Business.

I takt med et redesign af restauranterne kommer kunderne i fremtiden til at kunne bestille fra store skærme, samt helt selv kunne sammensætte deres burgere.

- Vi har ligget i Danmark i 35 år, og vi er kendt for vores ikoniske produkter. Men vi er også en forretning, der er nødsaget til at udvikle os med samfundet, så vi fremstår tidssvarende og moderne, siger Joachim Knudsen, administrerende direktør hos McDonalds Danmark, til Berlingske Business. 

- Og vi kan se, at det bliver mere og mere vigtigt for gæsterne, at de føler, at maden bliver lavet på deres præmisser, forsætter han.

Det hele sker under konceptet "Made For You", som betyder, at kundernes burgere og pomfritter først bliver tilberedt, når bestillingen er lavet. 

McDonalds regner med, at restauranterne står klar med sit nye look ved udgangen af 2017. McDonald’s i Danmark har over 4.500 medarbejdere på tværs af landet.

De seneste år er der kommet flere nye burgerkæder på det danske marked med indtræden blandt andet fra den amerikanske kæde Carls Jr.