Karsten Ree klar med nyt sladderblad: Vi bliver ikke ubehagelige
Rigmanden Karsten Rees nye sladderblad, Tæt På, er på gaden for første gang i dag. Stem på dit favorit sladderblad nederst i artiklen.
Ugebladet Tæt På udkommer for første gang i dag i kiosker og supermarkeder landet over. Fremover, vil sladderbladslæserne kunne hente et nyt eksemplar af bladet hver onsdag.
Chefredaktør for 'Tæt På', Per Kuskner, tror på ugebladets succes. Se hele interviewet med ham her:
Det er den 71-årige Karsten Ree, der er investoren bag ugebladet. Han er kendt fra sin tid som ejer af Den Blå Avis, som han tjente en formue på at sælge i 2008, men han er også et set ansigt i de danske sladderblade med sin kone Janni Christensen.
Netop med sine egne erfaringer med at være i sladderblandene i baghovedet, forsikrer Karsten Ree om, at Tæt På ikke kommer til at gå over stregen i jagten på gode historier.
- Jeg synes generelt, at jeg har et godt forhold til medierne. Det er de færreste, der er et problem, siger han til TV 2 Business og fortsætter:
- Jeg vil ikke lægge navn og ansigt til, at vi er ubehagelige eller for nærgående overfor folk, så simpelt er det.
En presset branche
Oplagstallene for de trykte medier er i mange år faldet stødt, og nu kan de umiddelbare konkurrenter 'Se og Hør' og 'Her og Nu' se til, mens en ny spiller på markedet folder sig ud.
- Jeg fik idéen fremlagt af en gruppe meget kompetente mennesker, som jeg tror på kan levere et kvalitetsprodukt, derfor valgte jeg at gå med i projektet, siger Karsten Ree.
Han har postet en pose penge i projektet - præcis hvor mange, vil han endnu ikke ud med.
En presset branche
Og at det er en presset branche, Karsten Ree poster sine penge i, slår ham ikke ud.
- Jeg har vurderet, at der er en mulighed for at lave en god forretning, og det skulle have chancen. Der er en platform for at skabe noget nyt og spændende, siger han.
Manden, der skal stå i spidsen for det nye blad som chefredaktør slår dog fast, at det kommer til at kræve et stort stykke arbejde at komme i mål med projektet.
- Det er ikke særlig nemt at lave et ugeblad. Det kræver noget helt specielt, siger chefredaktør Per Kuskner, der tidligere har arbejdet både på Se og Hør og Her og Nu.
Krybe før man kan gå
Bladet udkommer i første omgang kun på skrift, men rigmanden og iværksætteren åbner for, at der med tiden kan opstå et produkt i det digitale univers.
- Det handler om at komme godt i gang. Man skal krybe, før man kan gå. Jeg kan bestemt ikke udelukke, at vi kommer til at udvide udgivelsen på andre platforme på et senere tidspunkt, siger Karsten Ree.
'Tæt På' koster 20 kroner, mens Se og Hør til sammenligning koster 30,95 kroner.