Skidt salg tvinger H&M til flere udsalg

Udsalg og koldt vejr har holdt H&M's forårstøj på bøjlerne fra december til og med februar.

H & M Group har svært ved at komme af med sit tøj i det tempo, den svenske tøjgigant ønsker. Det har gjort butikkernes udsalgsskilte til en mere permanent del af kædens butikker.

Det viser koncernens regnskab for regnskabsårets første kvartal, der starter i december og slutter med februar.

- Et svagt salg i fjerde kvartal (sidste år, red.) har resulteret i et behov for substantielle restudsalg i det første kvartal (i år, red.), udtaler direktør Karl-Johan Persson i forbindelse med regnskabet.

- Det høje niveau af restudsalg kombineret med det usædvanligt kolde vintervejr har haft en negativ virkning på salget af forårstøj.

Sammenlignet med sidste år ligger syv procent mere af H&M's tøj stadig på lagrene rundt i butikkerne.

I forbindelse med regnskabet varsler H&M ifølge den svenske erhvervsavis Dagens Industri nye prisnedsættelser som følge af de bugnende lagre.