Business

Fra IT og vindmøller til take-away: Damgaard skyder millioner i Just Eat-konkurrent

En idé, der er til at forstå, et marked i vækst og den helt rigtige leder. Det har fået Preben Damgaard til at sætte en del af formuen i OrderYOYO.

Navision-rigmanden Preben Damgaard har fundet det store checkhæfte frem. Han skyder nu millioner i take away-virksomheden OrderYOYO, som går målrettet efter at snuppe kunder fra konkurrenten Just Eat. vil tage en stor bid af Just Easts omsætning.

IT-virksomheden OrderYOYO tilbyder onlinebestillingsløsninger til take-away restauranter, og Preben Damgaard er ikke i tvivl om, at pengene er godt givet ud.

- Først og fremmest har vi at gøre med en stifter, der både som idémand og daglig leder har vist, at han er værd at investere i, siger Preben Damgaard til TV 2 Business.

Stort vækstpotentiale

OrderYOYO blev stiftet for et år siden af serieiværksætteren Thor Angelo, og virksomheden har i dag 650 kunder og 45 medarbejdere - og nu altså også en masse rare millioner at lege med.

Sammen med tidligere formand i Secunia og Mofibo, Jesper Johansen, og venturefonden Seed Capital, er det Damgaards plan at rejse 18,5 millioner kroner til investeringen.

Se meget mere på TV 2s nye digitale  business-kanal TV 2 BUSINESS.

- Take away-markedet er på lige i underkanten af 100 milliarder dollar om året, og ligesom Thor tror jeg også, at der er et hul i markedet, siger Preben Damgaard til TV 2 Business.

Klar til kamp

OrderYOYO's styrke er ifølge Preben Damgaard, at de er billigere end Just Eat, og at de i højere grad kan tilbyde individuelle løsninger.

Hvor det hos Just Eat er restauranterne, der betaler en vis procentdel for hver bestilling, satser Orderyoyo i stedet på en abonnementsordning, der koster 295 kroner om måneden.