Kasi-Jespers vilde plan: Vil åbne 5000 smykkebutikker
Til juni åbner Jesper Nielsen sin første butik i København som den første af 5000 planlagte Amazing Jewelry-butikker.
Jesper "Kasi" Nielsens nye smykkesatsning er nu tæt på fødslen, og vanen tro med serieiværksætteren bliver der skruet gevaldigt op for armbevægelserne og ambitionerne.
Om to måneder vil Jesper Nielsen klippe snoren til Danmarks største smykkebutik, men fra første tanke har det vigtigste for Jesper Nielsen været at skabe en global forretning.
- Der er over 5000 indkøbsbutikker i verden, hvor der i princippet kan ligge en Amazing-butik. Så jeg tænker, skal vi ikke se, om vi ikke kan få en Amazing-butik placeret i alle indkøbscentre i hele verden. Det er selvfølgelig en ambitiøs målsætning, men så ved alle i organisationen, hvad vi løber efter, siger Jesper Nielsen til TV 2.
Dermed går han efter at overgå sit nu tidligere selskab, Endless Jewelry, der i dag har 4000 butikker. De er dog skabt på blot to år, drevet frem af Jesper Nielsen, ind til den øvrige ejerkreds købte ham ud og har stået for en oprydning.
Der er dog noget elastik at lege med og dermed noget at gemme sig bag for serieiværksætteren, da det ventes at tage mindst ti år at nu den opsatte milepæl på 5000 smykkebutikker og den forventelige milliardomsætning, det vil udløse.
Danmark er et dejligt lille land, hvor der kommer til at ligge 10-12 butikker inden for det første år eller to.
Jesper Nielsen
10-12 danske butikker om to år
Der er allerede lavet aftaler med 500 butikker, som skal skyde op inden for fem år. Det gælder blandt andet 160 i England og 100 i Rusland, men Danmark bliver en hjørnesten.
- Danmark er et dejligt lille land, hvor der kommer til at ligge 10-12 butikker inden for det første år eller to. Danmark bliver nok det land, der først bliver færdigudbygget med Amazings butiknetværk, lyder det fra stifteren.
Til juni åbner tre lande med Mallorca, London og København, hvor Frederiksberggade 6 på Strøget bliver både hovedkontor, showroom og flagskibsbutik. Til september kommer også New York med på vognen.
Jesper Nielsen vil lave smykkebranchens H&M med brandede butikker og egenproducerede smykker i eget navn frem for mærkevarer.
Ambitionen lyder på en global prisrevolution med 50 procent lavere priser end de prisskilte, som forbrugerne i dag betaler for smykkekategorien, eksempelvis Pandora.