Jesper Nielsen afslører: Her er mit nye smykke-eventyr

Efter sin opsigtsvækkende exit fra Endless i sidste uge er Jesper Nielsen klar til at udrulle sit næste forsøg på at skabe en global blockbuster.

Jesper Nielsen vil lave smykkebranchens H&M med brandede butikker frem for mærkevare-smykker.

Den nye kæde er blevet døbt Amazing Jewelry og har ifølge hovedpersonen været undervejs i en rum tid.

- Jeg er iværksætter og entreprenør og leder altid efter nye huller i markedet. Jeg kan godt lide at være first mover og tror, at vi med Amazing har set et segment, som kvinder verden over kommer til at tage godt imod, siger han til TV 2 om sin nye forretning.

Der er butikker i støbeskeen til allerede i år at åbne i både København, Tyskland og England. Den første danske butik er tiltænkt et større lejemål på Strøget i hjertet af København med håb om at nå sommergæsterne.

I vanlig storladen stil opsætter smykke-iværksætteren en målsætning om at have 100 butikker den 1. januar 2018 efter franchise-model. Visionen lyder at skabe en global prisrevolution og gøre, hvad han definerer som "fine jewelry" tilgængeligt for alle.

Dermed erklærer smykke-iværksætteren især sin gamle partner Pandora krig.

Jeg skal vise kvinderne i Danmark og hele verden, hvad smykker rent faktisk skal koste Smykkerne skal koste det halve

Jesper Nielsen

Pandora skovler milliarder ind på massesalg af smykker verden over, og den indtjeningsmaskine kan Jesper Nielsen ikke holde sig fra. Hans våben bliver at tilbyde priser 50 procent lavere end de prisskilte, som forbrugerne i dag betaler for smykkekategorien.

- Jeg skal vise kvinderne i Danmark og hele verden, hvad smykker rent faktisk skal koste, siger Jesper Nielsen og kalder sit nye smykkeprojekt for en global prisrevolution. Det skal lade sig gøre ved at fjerne fordyrende led, mega-organisationer, mellemmænd og gigantiske fortjenester, som iværksætteren formulerer det.

Vil samarbejde med Endless

Modsat angrebet på Pandora arbejder Jesper Nielsen og Endless på at lave en aftale, hvor Amazing Jewelry kommer til at sælge Endless-smykker.

Så selvom det endte med brat skilsmisse og opgør om salgsmetoder, så er båndet til det selskab, Jesper Nielsen stiftede i 2013, ikke skåret helt over. Endless-smykkerne er dog en del dyrere end de planlagte prisskilte i Amazing Jewelry, så salg af smykkerne i den nye kæde er ikke helt oplagt.

Målet er en global butikskæde med design, service og kollektioner.

Det er første gang, Jesper Nielsen har dansk salg fra butikker, da hans store skattesag umuliggør at opstarte forretninger på dansk jord. Derfor blev Endless også stiftet som tysk selskab, mens Amazing Jewelry bliver schweizisk.

Det er en butikskæde

Materialet og produkterne i Amazing Jewelry vil blive produceret af de samme, som laver og har lavet andre smykkebrands. Dermed vil han kopiere supply chain-strategier fra de store etablerede smykkeproducenter, men til lavpris.

Jesper Nielsen undgår at bryde sin konkurrenceklausul med Endless ved ikke at lave en smykkekonkurrent, men en butikskæde.

Både over for TV 2 og Børsen har han understreget, at Endless ikke kan undvære hans navn og omdømme i smykkebranchen, men alligevel vil han ikke kommentere forholdene i Endless og den reelle årsag til bruddet, hvor investorkredsen med blandt andet Saxo Bank-stifter Lars Seier Christensen og Brøndby-rigmanden Jan Bech Andersen i sidste uge købte Jesper Nielsen ud, som Børsen kunne berette.