Business

To ud af tre Danske Bank-kunder vil væk

To tredjedele af Danske Banks kunder ville vælge en anden bank, hvis de fik muligheden for at vælge på ny. Det viser en analyse fra Loyalty GroupInternational, skriver dagbladet Børsen.

  • Kundeutilfredsheden kan mærkes både hos Spar Nord i Aalborg og hos Nordfyns
  • Bank, hvor man kan mærke en fremgang i antallet af kunder, og Holger Bruun fra
  • Nordfyns Bank vurderer, at Danske Bank endnu ikke har set det værste.

- Jeg tror, det intensiveres. Nu har man gået og snakket om det i så lang tid, og på et eller andet tidspunkt kommer kunderne til at opleve, hvad Danske Banks New Normal egentlig er, siger han til Dagbladet Børsen.

Hvis det lykkes andre banker at overbevise kunderne om, at et bankskifte er en relativt enkel manøvre, kan det ifølge Mikkel Korntved fra Loyalty Group International udløse en lavineeffekt.

Hos det omdiskuterede pengeinstitut vil man ændre på situationen, og chefen for Personal Banking-afdelingen Thomas Mitchell mener, at situationen blandt andet skyldes dårlig presseomtale.

- Noget af det kan sagtens være selvforskyldt. Vi har haft en kampagne, som vi ikke slap særligt godt af sted med. Og så har der været en del blæst om vores kundeprogram, som ellers på mange områder er et godt program, siger Thomas Mitchell til Børsen, der mener, at banken skal være langt mere kundefokuseret.

Danske Bank skrev i sit halvårsregnskab, at 40.000 privatkunder havde forladt banken i første halvdel af 2013.