Lego tager førstepladsen fra Novo
Danske Bank og B&O får tæv i ny imageanalyse, der kårer Lego som det bedste image blandt erhvervsledere i Danmark
Novo Nordisk er ikke længere den danske virksomhed med det bedste image blandt danske erhvervsledere. Insulinvirksomheden har måttet vige pladsen for Lego, der er tilbage på toppen.
Det fremgår af en imageanalyse, der er udført af Instituttet for Opinionsanalyse (IFO) i samarbejde med Berlingske Business Magasin.
I den anden ende af skalaen går sidstepladsen endnu en gang til DSB. Også sværvægtere som SAS og Vestas må finde sig i at have et dårligt image blandt danske erhvervsledere.
B&O og Danske Bank styrtdykker
I forhold til sidste års undersøgelse har elektronikvirksomheden Bang & Olufsen oplevet det største dyk. B&O er røget ikke mindre end 59 pladser ned ad listen.
Også Danske Bank, der i foråret kom i massiv modvind i medierne i forbindelse med bankens nye kundeprogram, er røget ned som nummer 125 på listen.
At Lego igen i år topper listen, er ikke uvant for den jyske legetøjsgigant, der har ligget i top 3 hvert år siden 2008. Går man lidt længere tilbage, var Lego dog helt nede som nummer 88 for otte år siden.