Business

Is finder vej til butikken via Facebook

Savner du din yndlingsis i iskiosken på stranden, så er det bare med at være aktiv på de sociale medier

Det er i højere grad forbrugerne, der er med til at bestemme, hvilke varer der skal sælges i landets butikker og supermarkeder.

Det foregår ved, at danskerne på det sociale netværk Facebook kan stemme på, hvilket slags produkt de vil have. Senest har Premier Is fået brugerne til at stemme isnyheden Pistaciedrøm ned i frysediskene.

"Vi har fokus på at tilbyde is, der passer til danskernes smag. Derfor har det været naturligt for os at inddrage vores mange engagerede Facebook-fans i udviklingen af de helt store nyheder i sortimentet i år. Det er blevet et overraskende og spændende valg, og vi er glade for, at vi på denne måde kan imødekomme de mange isglade danskere," siger Jørgen Sølvkær, der er Senior Product Manager hos Premier Is, til detailfolk.dk.

Tidligere har også Frisko brugt Facebook, da 50.000 danskere stemte den populære Zapp-is tilbage på iskortet i landets iskiosker. Også Søstrene Grene har haft succes med at få Facebook-brugere til at ønske produkter i butikken.