Garfield-spil tager verden med storm
The Game Factory, der er det danske videospilforlag, som står bag spillet om katten, som elsker lasagne, har vind i sejlene. Garfield 2 spillet har siden lanceringen den 29. september 2006 solgt mere end 300.000 eksemplarer i Europa og USA.
Spilforlaget har satset et tocifret millionbeløb på produktionen af Garfield 2, der er baseret på den seneste film om den dovne kat. Spillet er produceret, så det kan køre på både PC og spilkonsollerne PlayStation2 og Nintendo DS.
The Game Factory håber, at salget af videospillet får endnu et skub, når filmen til jul udkommer på DVD. Forlaget regner med at have solgt over en halv million spil inden årsskiftet.
- Garfield 2 er vores største satsning nogensinde, så vi er naturligvis begejstrede for, at spillet er så stor en succes. Produktionen har været lang og til tider problematisk, så vi glæder os over, at spillet har tjent sig selv hjem på 14 dage, fortæller administrerende direktør i The Game Factory, Henrik Mathiasen.
Sidste år sikrede videospilforlaget fra Brabrand sig den verdensomspændende licens til at udvikle videospil baseret på Garfield, der er verdens mest udbredte tegneserie med over 263 millioner læsere dagligt.
The Game Factory oplyser, at selskabet på trods af forsinkelser tredobler omsætningen i år. Samtidig er 15 nye spil i støbeskeen.