Nyheder

2000 beklager sig over PostNord på to timer: - Man bliver SÅ sur

Postbud forsøger at aflevere pakke. Scanpix

Kritikken vælter ned over PostNord på Facebook.

I regn og slud skal posten ud, lyder det. Men skal man tro flere tusind utilfredse facebook-brugere, sker det ikke altid.

De skriver, at buddene ikke nødvendigvis ringer på og afleverer pakkerne, selvom der er bestilt og betalt for levering.

Har du oplevet noget lignende?

Posted by TV 2 NYHEDERNE on Sunday, May 7, 2017

Det skete blandt andet for Carina Bargmann, der havde taget fri fra arbejde for at være hjemme og modtage en pakke. 

- Der havde ikke været nogen og banke på, og da postkassen blev tømt om eftermiddagen, fandt jeg bare sådan en pakkeseddel, skriver hun på Facebook. 

Her har flere tusind danskere på få timer beklaget sig over deres oplevelser med PostNord på TV 2 Nyhedernes side.

Alene de første to timer er der kommet 2.000 frustrerede kommentarer. 

Har du også oplevet lignende problemer? Deltag i debatten her:

Har du oplevet noget lignende?

Posted by TV 2 NYHEDERNE on Sunday, May 7, 2017

- Jamen folk plejer ikke at være hjemme

Flere af PostNord-kunderne skriver, de har været heldige at fange pakkebuddene, selvom der ikke blev ringet på. 

- Jeg har oplevet to gange at gå ud til posten efter en pakke, inden han kom ud af bilen. Jeg fik besked om, at jeg skulle hente den selv i postbutikken, for han havde skrevet sedlen og meldt den til butikken, for han troede ikke jeg var hjemme. Dette var altså gjort inden, han kom til min adresse, skriver Anette Pedersen. 

- Jeg har stået og kigget, imens de smed den (pakkesedlen, red.) i postkassen, hvor jeg så løb efter ham og spurgte, hvorfor han ikke kom op og bankede på. "Jamen folk plejer ikke at være hjemme", var svaret, skriver Ricco Simony.

Hej PostNord Jeg har fået endnu en af disse fine sedler, hvor budet lyver om, at I har forsøgt at aflevere en pakke....

Posted by Jesper Wøldiche on Friday, May 5, 2017

Spild af penge

Det koster ekstra at få leveret pakken hjemme fremfor i postbutik eller lignende, og derfor føler mange kunder sig snydt efter deres oplevelser.

- Man bliver SÅ sur, for når man har betalt for, at den skal leveres, skal den også leveres. Men dette gælder åbenbart ikke for PostNord, lyder det fra Janni Filstrup. 

- 49 kroner for levering lige ud af vinduet, konstaterer Carina Bargmann. 

Dårlige dørtelefoner 

Ifølge PostNord er der mange forskellige forklaringer på, hvorfor kunderne kan opleve, at de får en seddel i postkassen i stedet for en pakke i hånden.

- Det kan være upræcise navne på dørtelefonen, dørtelefoner der ikke virker, kunder der har været kortvarigt hjemmefra, eller kunder, der har bestilt post uden omdeling, uden at være opmærksomme på det, siger Morten O. Nielsen, kommunikationschef hos PostNord til TV 2.

Har du oplevet noget lignende?

Posted by TV 2 NYHEDERNE on Sunday, May 7, 2017

Vil rette op med nyt pilotprojekt

Især i etageejendomme kan kunderne opleve at få en pakkeseddel i postkassen, selvom de har været hjemme den pågældende dag. Pakkebuddene har nemlig ikke nøgler til opgangene, hvor postkasserne hænger. 

- Så hvis ikke der lukkes op, tager de sedlen med tilbage. Så kommer den først i kundens postkasse dagen efter, når postbuddet tager den med rundt, forklarer Morten O. Nielsen.  

Han understreger samtidig, at situationen er dybt utilfredsstillende, og at PostNord arbejder på at forbedre den, blandt andet med et pilotprojekt hvor de vil ringe folk op, hvis de ikke er hjemme på leveringstidspunktet. 

Dropper PostNord helt

Selvom forbedringer skulle være på vej, skriver flere, at de har opgivet PostNord og altid vælger alternative pakkefirmaer eller andre webshops, hvis PostNord er eneste leveringsmulighed. 

- De gider ikke gå op ad trapper for at aflevere en pakke. Det er derfor, jeg altid vælger GLS eller lignende. Der får man i øvrigt også oftest pakken dagen efter, man har bestilt den, skriver Daniel Puggaard Hansen. 

Har du oplevet noget lignende?

Posted by TV 2 NYHEDERNE on Sunday, May 7, 2017

Flere kunder skriver, at de har klaget til PostNord og fået både undskyldninger og chokolade, men stadig ingen pakker til døren. 

- Vi bor på fjerde sal, og vi oplever igen og igen, at postbuddet "ikke har kunnet træffe os hjemme" på dage, hvor vi har været hjemme hele dagen med et sygt barn. Jeg brokkede mig over det til PostNord og fik en æske chokolade tilsendt, men deres medarbejdere gider stadig ikke gå op til fjerde sal det meste af tiden, konstaterer Signe Hermann.