Selskab beklager "tæskehold": Alle kunder kan få deres sag vurderet igen
Bestyrelsesformand beklager metoderne i forsikringsselskab efter TV 2 program. Alle kunder, der har følt sig pressede, kan få deres sag vurderet igen.
- Begrebet ”tæskehold” er aldeles uacceptabelt og utilstedeligt. Det er ikke noget jeg nogensinde er stødt på i min lange karriere i forsikringsbranchen. Havde jeg kendt til det, så havde jeg stoppet det øjeblikkeligt.
Det siger bestyrelsesformand i Husejernes Forsikring, Jens Erik Christensen, efter TV 2 ’s program ”Whistleblower: Forsikringer med beskidte metoder” torsdag aften fortalte om selskabets arbejdsmetoder.
Blandt andet skulle et såkaldt ”tæskehold” opsøge kunder og presse dem til at acceptere en lavere forsikringsudbetaling end de ønskede.
Bestyrelsesformanden opfordrer nu alle kunder, der har følt sig presset af ”tæskeholdet” til at henvende sig til selskabet.
Se tidligere medarbejdere fortælle om "tæskeholdet" her:
- Hvis nogen har accepteret en lavere forsikring på grund af pres, end de mener de er berettiget til, så må de henvende sig til os. Så vil vi behandle deres sag på ny. Vi vil gå sagerne igennem igen, det er kun ret og rimeligt, siger Jens Erik Christensen.
Svært at følge den daglige drift
Han er bestyrelsesformand og har siden påske også været fungerende direktør, fordi den tidligere direktør døde af naturlige årsager.
Han forsikrer, at han som bestyrelsesformand ikke har haft kendskab til de metoder, som TV 2’s program har afsløret.
- Som formand sidder man på nogen afstand af dagligdagen og ved ikke alt hvad der foregår. Det burde jeg måske have haft, men det er svært som bestyrelsesformand at gå ned i den daglige drift, siger han.
Poul Erik Skammelsen: Når du nu siger, at det her er ikke i orden. Du har været i branchen i rigtig mange år, du ejer fem procent af firmaet, du er bestyrelsesformand. Har du engageret dig i et firma, hvis metoder du i virkeligheden slet ikke kan stå inde for?
- De sager der er fremme her er sager, der er op til to år gamle. Jeg kan love dig for, at den virksomhed vi har i dag er helt anderledes. Vi har fået en ny direktør, og der kommer helt andre boller på suppen, når vi taler om, hvordan sådan en virksomhed skal drives fremadrettet. Der bliver hårdt fat, siger Jens Erik Christensen.
GPS-overvågning
Et andet kritikpunkt i TV 2’s udsendelse er, at Husejernes Forsikring har overvåget en række tidligere medarbejdere ved at sætte GPS-sendere under deres biler.
Se historien om GPS-overvågningen her:
Det er også handlinger, som bestyrelsesformand Jens Erik Christensen tager afstand fra:
- Hvis man finder kriminelle eller kritisable forhold, så skal man anmelde det til politiet. Vi skal ikke lege detektiver, selvom det måtte være lovligt. Så jeg vil gerne sige, at det er forkert det vi har gjort, og det har jeg også bebrejdet vores direktør i sin tid. Jeg vil også gerne her give en undskyldning til de pågældende medarbejdere, for dat de er blevet overvåget på den måde. Jeg synes ikke det er i orden, siger han.