Facebook-storm mod Danske Bank

Kunderne raser lige nu mod Danske Bank på grund af et nyt kundeprogram, hvor de kunder med færrest penge på kontoen skal betale mest for at have en konto i banken.
På bankens Facebook-side kommer der i skrivende stund cirka en ny klage over det nye kundeprogram cirka hvert tredje minut, og banken har kaldt ekstra personale ind for at imødegå kundernes reaktioner på Facebook og telefonen.
"Selvfølgelig har vi indkaldt ekstra folk - vi var forberedt på, at de nye kundeprogrammer ville give travlhed," siger Danske Banks pressechef Kenni Leth.
Mange kunder skriver på Bankens Facebook-profil, at de nu skifter til en anden bank.
F.eks. skriver Lena Pedersen fra Nexø:
"Skam jer Danske Bank. Vi flytter hele familien, to voksne og tre studerende. På mandag går vi ned og hæver alt og lukker vores kontoer. Vi gider jer ikke mere. I lukker filialer, skærer ned på servicen, nu vil I også have gebyr 4 gange årligt x 5 personer, fordi vi er kunde hos jer, det var dråben, sidste år havde vi 350 m til vores bankrådgiver, nu skal vi køre 35 km. sig mig engang, giv mig én god grund til vi skulle hos jer?"
Personalet fra bankens kundeservice, der forsøger at imødegå de vrede kunder, svarer ikke på alle indlæg - men enkelte svar kommer der dog på siden:
"Mange har her i tråden kritiseret, at nogle kunder nu skal til at betale for ydelser, som de tidligere fik gratis. Og det er rigtigt, at nogle konti tidligere har været gratis. Men konkret har det betydet, at kunder med et stort forretningsomfang betalte for, at andre kunne få en gratis konto. Det synes vi ikke er fair. Kundeprogrammet skal sikre, at du betaler for de ydelser, du bruger - og at du selv får glæde af fordelene, når du samler dine forretninger hos os."
Svarer banken på kundernes kritik.