Nyheder

Telefonkø: Du er nummer 600 i køen

Hundredvis af kældre var fyldt med vand, og beboere i hovedstadsområdet kæmpede med at tørre fotoalbummet, flytte møblerne og få vintertøjet vasket efter weekendens skybrud.

Derudover kunne det virke nærmest uoverskueligt at komme igennem til forsikringen. Ifølge forsikringsselskabet Tryg har flere hundrede personer stået i telefonkø, da der var travlest i mandags.

"Vi var oppe på at have 600 i kø," fortæller kommunikationsrådgiver Anders Stougaard.

"Men det, der er vigtigt for os, er, at kunderne ikke nødvendigvis skal vente i telefonen imens."

Folk, der ikke gider at sidde med røret ved øret, kan nemlig ved at trykke på tasten '1' vælge at blive ringet op, når det er deres tur - og de beholder deres plads i køen.

"Vi har oplevet, at folk har haft forståelse for ventetiden, fordi de kender omfanget af skybruddet," siger Anders Stougaard, som fortæller, at den maksimale responstid i mandags lå på to en halv time.

Her onsdag eftermiddag er der omkring 165 personer i køen, og der er en responstid på 75 minutter. Det maksimale antal ventende i løbet af dagen har været 244 personer.

Anders Stougaard oplyser, at selskabet har fået omkring 7.500 anmeldelser i forbindelse med skybruddet.