Nyheder

Ree bag ny dansk legetøjssucces

Den bramfri rigmand Karsten Ree er en af investorerne bag en usædvanlig dansk legetøjssucces.

Karsten Ree har sammen med sin tidligere direktør for Den Blå Avis, Frank Ludvigsen, investeret i firmaet Bear League, som med succes har spredt et nyt koncept til hele Europa.

Opskriften på succesen går i al sin enkelhed ud på at sælge fodboldmaskot-ter. Ifølge Dagbladet Børsen, har det danske firma allerede solgt 50.000 maskotter.

Bear League er et dansk udviklet koncept, hvor man køber en maskot, der efterfølgende kan iklædes lige præcis den officielle klubtrøje, man vælger.

De største klubber i Europa med

Folkene bag Bear League har landet kontrakter med en række af verdens største fodboldklubber, skriver Børsen Vækstdanmark.

Der er frit valg mellem klubberne Real Madrid, Juventus, Manchester United, Liverpool, Arsenal, Chelsea og Barcelona, der ifølge Allan Jørgensen er et stort hit.

"Vi har netop tegnet kontrakt med Real Madrid," fortæller salgs- og marketingdirektør hos Bear League ApS i Århus, Allan Jørgensen.

Derudover kan man købe en række tilbehør til fodboldmaskotterne, der også virtuelt kommer til live, når man med en personlig kode logger ind på Bear Leagues hjemmeside.

Minder om Build-a-bear

Allan Jørgensen siger til Børsen, at han håber, at det danske legetøjskoncept vil runde en million solgte produkter i 2011.

"Det hele er gået ekstremt stærkt. Hele idéen er tre år gammel. der er blevet taget rigtig godt mod konceptet," siger Allan Jørgensen til Børsen.

Konceptet ligner i høj grad den amerikanske kæmpesucces Build-a-Bear, hvor man "bygger" sin egen bamse og kan shoppe løs i tilbehør til den. Build-a-bear har solgt mere end 26 millioner bamser, og har i dag en omsætning på over to milliarder kroner.