Gratis sexkampagne får god reklame

Mange af de tusindvis af deltagere ved klimatopmødet i Bella Center ankommer velvidende, at prostituerede er klar til at ydere deres service gratis.
Store medier rundt om i verden har nem-lig bragt historien om de prostitue-rede, der har lanceret deres særlige modtræk over for bystyret på Køben-havns Rådhus. Nyhedsbureauer har spredt historien rundt om i verden, og den ses på mange netaviser, herunder New York Daily News, Der Spiegel, Los Angeles Times, The Independent, The Times og også hos de store amerikanske tv-selskaber Fox og CNBC.
Københavns Kommune og overborgmester Ritt Bjerregaard (S) har omdelt særlige postkort til hoteller med ordene "Vær bæredygtig. Køb ikke sex!" for at forsøge at holde topmødedeltagerne og andre klimagæster fra de prostituerede.
De prostituerede slår igen
Men de prostituerede har taget kampen op.
Medlemmer af organisationen Sexarbejders Interesseorganisation (SIO) har erklæret, at der venter en runde gratis sex, hvis man medbringer et af de kommunale postkort sammen med et adgangsbevis til klimakonferencen.
"Tingene er virkelig ved at blive varme i København forud for klimakonferencen i næste uge, skriver CNBC, som så forklarer om Ritt Bjerregaards postkort og også gør sig lystig over det engelske navn på København, Copenhagen.
CNBC skriver, at klimatopmødet nu kaldes Gropenhagen Konferencen. "Grope" betyder "befamle" eller "rage på", og avisen gætter på, at der snart findes T-shirts med dette navn påtrykt.