Sikkerhedshul hos Bahne: Ingen tegn på misbrug endnu

16x9
På Bahnes hjemmeside skriver virksomheden, at man har taget kontakt til de kunder, der muligvis har været berørt af sikkerhedsbristen. Foto: Screendump / TV 2

Hverken Bahne eller Nets har på nuværende tidspunkt konstateret kortmisbrug. Endnu er omfang af brist ukendt.

3337 kunder kan have fået misbrugt deres betalingsoplysninger i forbindelse med nethandel hos bolig- og tøjkæden Bahne.

Det fremgår af en mail sendt til de af Bahnes kunder, der har handlet via webshoppen 4. til 23. november.

Den fortæller om en mulig sikkerhedsbrist, som er lukket nu.

Oplysninger kan være misbrugt

Direktør og ejer Jacob Bahne Sørensen fortæller til Ritzau, at man indtil videre ikke har fået tilbagemeldinger fra kunder eller fra betalingsselskabet Nets om, at der skulle være foregået kortmisbrug.

I mailen til Bahnes kunder står:

- Vi må beklageligvis informere dig om, at vi har identificeret et sikkerhedshul på bahne.dk, som potentielt gør, at dine betalingsoplysninger kan være blevet misbrugt, står der i meddelelsen.

- På nuværende tidspunkt ved vi ikke med sikkerhed, om dine betalingsoplysninger er blevet misbrugt.

- Vi anbefaler for at være på den sikre side, at du tager kontakt til din bank, og får spærret dit betalingskort. Vi anbefaler endvidere, at du gennemgår dine transaktioner for mistænkelig aktivitet.

Ikke anledning til at ændre sikkerhed

Jacob Bahne Sørensen fortæller endvidere, at man har gennemført alle påkrævede sikkerhedsopdateringer.

Virksomhedens foreløbige gennemgang af sagen har derfor ikke givet anledning til ændring af sikkerheden omkring netbutikken.

Bahne.dk har angiveligt kørt problemfrit siden 23. november.