Netto vil skære ned på spotvarer

16x9
Netto vil skille sig af med de populære spotvarer. Foto: Brian Bergmann / Scanpix Denmark

Netto vil lave om på konceptet. Der er for mange spotvarer, og butikkerne roder, siger den administrerende direktør.

Fremover skal det være slut med at bruge timer på at rode efter gode tilbud på spothylderne i Netto. Nu skal der nemlig ryddes ud i butikkerne.

Det siger Michael Løve, som er administrerende direktør for Netto International, i et interview med Finans.

Ifølge Michael Løve skal butikkerne nu være mere overskuelige. Især fordi kæden er kendt for mange såkaldte spotvarer - tilbudsvarer - der fylder en pæn del af butiksarealet og skaber rod.

Derfor skal der testes et nyt butikskoncept i løbet af sommeren. Udover kommende nye butikker indebærer det nye koncept netop, at antallet af Nettos spotvarer skal ned.

- Spotvarer er en vigtig del af Netto, men som med alt andet i detail laver man ofte mere og mere af det, som er godt. På et tidspunkt bliver det for meget. Spot fylder for meget, og butikkerne virker for rodede. Samtidig er det svært at drive butikkerne med 400-500 nye varer hver uge. Vi må have balanceret hele sortimentet. Spot skal reduceres, så de varer gør butikken dynamisk - uden at tage overhånd, som det gør hos os, siger Michael Løve til Finans.

Afstemning