Ny Lego-film slår Fifty Shades of Grey i USA

16x9
Batman og de andre superhelte fra Legos nye film har god grund til at række de krogede hænder i vejret. Billetsalget går nemlig strygende Foto: NINA PROMMER / Scanpix Denmark

Der blev solgt så mange biografbilletter i åbningsweekenden for Legos nye Batman-film, at omsætningen for filmen blev større end for nogen anden film.

Med en omsætning på små 390 millioner kroner i USA slår Lego Batman-filmen i sin første weekend andre store – og dyre produktioner – som eksempelvis den anden film i Fifty Shades of Grey-serien. Det skriver Berlingske Business.

Omsætningen er et lille stykke under indtjeningen for den første Lego-film fra 2014, hvor omsætningen i åbningsweekenden landede på lige over 480 millioner kroner i USA.

Den samlede omsætning for Lego-filmen lander på verdensplan på knap 650 millioner kroner i åbningsweekenden.

- Det, Lego er i gang med, er, at de strækker deres underholdningsværdi. Lego handler traditionelt set om det fysiske i at lege med legoklodsen, men de er nu gået over til film. De breder dermed deres brand ud over andre platforme, det er vigtigt for at fuldende de universer, man bygger, siger direktør i brandingselskabet Posterscope LIVE Andreas Hansen til Berlingske Business.

Samlet set har den første lego-film indspillet lige i underkanten af 3,3 milliarder kroner til dags dato, så selv med den løftefulde åbningsweekend er der stadig et stykke igen for Lego Batman-filmen.