Swipps direktør erkender nederlag til Mobilepay

16x9
De har været dømt ude af alle, og nu opgiver Swipp at hente ærkerivalen, Danske Banks Mobilepay. Foto: PR

Det bliver en umulig kamp at slå Mobilepay, lyder det nu fra Swipp

Swipp erkender nederlag til Danske Banks Mobilepay, der fører stort i den mobile betalingskamp.

Derfor sigter Swipp nu primært efter erhvervskunder. Det skriver Berlingske Business.

I 2013 lancerede 71 pengeinstitutter Swipp med ambitioner om at blive landets fortrukne mobile betalingsløsning. Dog har Danske Banks Mobilepay, med godt tre millioner brugere, spændt ben for Swipps drømme, som i dag kun har 900.000 brugere.

- Vi anerkender fuldt ud, at Danske Bank har haft stor succes med betaling mellem private med mange brugere til følge. Derfor vælger vi at fokusere benhårdt på butikkerne. Danske Bank hjælper i virkeligheden også os ved, at de er med til at træne alle os forbrugere til at bruge mobilen til at betale med, siger administrerende direktør i Swipp, Martin F. Andersen, til Berlingske Business.

Konsulentfirmaet Pluscons seniorpartner Henning N. Larsen, vurderer, at det er en fornuftig strategi af Swipp, at kaste blikket væk fra privatmarkedet.

Swipp er tilstede i 22.000 butikker, og har alene det seneste halve år indgået mere end 8000 nye erhvervsaftaler med blandt andre Bauhaus, Restaurant Flammen, Meny og Lidl.

Dog halter Swipp stadig bagefter Mobilepay, der samarbejder med 27.000 butikker.

/ritzau/FINANS