Iværksættere vil lave dagligvarernes AirBnB

Danskerne har fået en ny mulighed for at købe ind på nettet og varerne bragt hjem til døren.

Et nyt supermarked på nettet vil tage kampen op mod de etablerede spillere, og det bliver med en forretningsmodel, der er lidt anderledes end konkurrenternes.

Shobr.com hedder udfordreren, som folkene bag beskriver som en pendant til boligudlejeren AirBnB eller webportalen Amazon blot med dagligvarer.

I modsætning til de nuværende onlinebutikker Nemlig.com eller Coop har Shobr ikke selv varer.

I stedet er Shobr blot en udstillingsplatform på nettet, hvor leverandører som eksempelvis Arla, Kelloggs eller Kohberg selv leverer varerne, sætter prisen og lægger billeder op på hjemmesiden.

- Når jeg står op hver morgen, kigger jeg på priserne, for dem har jeg ikke kontrol over. Den reelle differentiering er sortiment, så jeg håber, at hele DK kan få en masse varer, siger direktør Lars Munch Johansen.

Pladsen i markedet til Shobr.com er ifølge direktøren skabt ved utilfredse leverandører, der irriterer sig over supermarkederne afvisning af mange af deres varer.