TV 2 Radio vinder lyttere fra DR

16x9

TV 2 Radio har i sine første uger taget lyttere fra DR's P3

Den første Gallup-måling efter lanceringen af TV 2 Radio den 1. februar viser en andel i radioens første fire spæde uger på 5,3 pct. i kanalens primære målgruppe, hvor lytterne er mellem 21 og 50 år.

I samme målgruppe mister P3 terræn. Tallene viser en P3-tilbagegang på 4,3 procentpoint sammenlignet med januar 2007. De 4,3 procentpoint svarer til en tilbagegang på 13 procent.

"Vi vinder vores første lyttere fra DR, hvilket er helt centralt, da vores mål er at løfte den samlede kommercielle lytning i Danmark," siger Jens Rohde, der er administrerende direktør for TV 2 Radio, og fortsætter:

"Jeg ved, at mange følger vores kanal intensivt og er meget interesserede i lanceringen af TV 2 Radio. Vores lytterandel i første sendemåned følger planen og har det helt forventede leje. Hvis man kigger historisk på andre radiostationers lanceringer, ligger vi endda en anelse højere end normalen, så vi er absolut på rette vej, selv om jeg naturligvis først er helt tilfreds den dag, vi når vores målsætning," siger Jens Rohde.

Nye morgenværter - og Lars Hjortshøj og Andrea Rudolph på vej i æteren
Målet for TV 2 Radio er at opnå en lytterandel blandt de 21-50 årige på 15 pct. i fjerde kvartal 2007, og det skal der fortsat arbejdes hårdt på.

"Det er på meget kort tid lykkedes at skabe et godt og professionelt udgangspunkt at udvikle vores produkt fra. Selvfølgelig vil der altid være nogle børnesygdomme, men de er reelt få, og medarbejderne knokler virkelig for sagen på helt imponerende vis.

Så jeg er ikke i tvivl om, at vi når vores mål. Blot er det vigtigt, at man husker det lange seje træk, når man vil tiltrække lyttere fra DR.

Vi udvikler løbende på programmerne. Blandt andet i morgentimerne hvor vi netop har lanceret et nyt morgenshow med Timm Vladimir og Lisbeth Østergaard.

Og samtidig er jeg glad for at kunne byde Lars Hjortshøj velkommen til TV 2 Radio 1. juni, mens Andrea Elisabeth Rudolph begynder efter sommerferien. Det vil styrke os yderligere," siger Jens Rohde.

Gallup-målingen viser, at styrkeforholdet mellem DR og de kommercielle radiostationer i februar er 57,5 / 42,5 pct. i målgruppen 21-50 år.

Samlet set er det en fremgang for de kommercielle radiostationer på 2,6 procentpoint i forhold til januar 2007 - svarende til en nedgang i DR's lytterandel på syv procent.