Sangstjerne går fri i gramsesag

En 55-årig tidligere radiovært krævede 19 millioner kroner af Taylor Swift. Han mener, at hun kostede ham jobbet.

En sag om befamling af den verdenskendte popstjerne Taylor Swift, og hvorvidt det har kostet en tidligere dj og radiovært jobbet, er efter fem dage i retten i Denver blevet afvist af en dommer.

Det skriver BBC.

55-årige David Mueller sagsøgte Taylor Swift for tre millioner dollar, knap 19 millioner kroner, fordi han blev fyret kort efter episoden, der skulle være foregået i 2013. 

I forbindelse med en koncert stillede den 27-årige popstjerne op til et foto med Mueller og hans kæreste backstage, og det var under fotograferingen, at han skulle have befamlet hende på numsen. Det benægter radioværten at have gjort. 

Taylor Swifts folk klagede efterfølgende over episoden til radiostationen, og to dage efter blev Mueller fyret fra sit arbejde.

Han har i alt sagsøgt tre personer for at have ødelagt hans karriere - Taylor Swift, hendes mor og en tredje person i radioindustrien.

Taylor Swift i retten i Denver.
Taylor Swift i retten i Denver. Foto: Jeff Kandyba / Scanpix Denmark

Rædselsfuld og chokerende

Ifølge dommeren kunne Mueller ikke bevise, at Swift havde haft en intention om at få ham fyret.

Det er endnu ikke blevet afgjort, om de to andre kan holdes ansvarlige for fyringen.

Torsdag var sangerinden i retten, hvor hun kaldte episoden for "rædselsfuld og chokerende", og sagde, at Mueller tog hende på numsen, mens hun forsøgte at rykke sig væk fra ham. Swift mente også, at parret havde fået rigeligt at drikke.

David Muellers ekskæreste forklarede i retten, at hun ikke havde lagt mærke til noget under fotograferingen, men at parret senere på aftenen blev eskorteret ud på brutal vis. Hun fortalte også, at den tidligere dj var chokeret over anklagerne.

Taylor Swift har i forbindelse med sagen også sagsøgt Mueller, men for et symbolsk beløb på en enkelt dollar. Retten har endnu ikke taget stilling til dette.

Rettelse: I en tidligere version fremgik det, at sangerinden havde sagsøgt Mueller for en million dollar. Dette er ikke korrekt.